zaterdag 4 juli 2015

Graf

Graf

Mijn lief, mijn hart, ze was morgen jarig
ik zal er zijn, al zwijgt ze tegen mij.
En met een beitel, het is voorbarig,
kras ik mijn naam, die past er nog wel bij,

onder de hare: uiterlijk vertoon.
De eeuwigheid zet ik zo naar mijn hand,
‘k laat me niet kisten, woel wat door het zand.
Hier ergens onder woont zij, dood gewoon.

Ik zal wel koken, al eet zij niet mee,
en dan herkauwen wat zij met mij deed.
Mijn hart is groot, ik was haar al ontrouw,
(ik denk niet dat je dat verbazen zou)
steeds trekt mijn hart me naar haar zwoele steen,
ze is er wel en niet, ik ben alleen. 

13 opmerkingen:

  1. Zó mooi, moet er van huilen......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze woont nog steeds in je hart Klaas dat gaat nooit over ,
    sterkte vandaag ...
    Liefs van mij voor jou en de kinderen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot mijn verbijstering is het al drie jaar geleden. Meer dan duizend dagen en toch voelt het als gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en ontroerend,voel met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jammer dat je er helemaal niet meer mee doet
    maar ik hoop dat je gelukkig bent met vriendelijke groeten patty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Our company is based in the Dungannon area which is ideally located to serve the Mid-Ulster community. In the beginning we started off as a small Removals business, as we grew and expanded to meet the needs of our local customers, so too did our services. We now offer a complete vehicle recovery and road haulage service right across Northern Ireland. Options are available for the Removals, Removals and storage, Man with a van, man and van, Moving house, Furniture removal and house removals.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een andere manier wist ik niet
    Ik wil jullie samen heel veel sterkte wensen
    Ik hoop dat het goed komt met "Sasja" mvg Patty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig geschreven, het raakt mij.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Klaas, ik ben werkzaam voor de website VROUW.nl en zou graag met je in contact willen komen. Zou je mij een mailtje willen sturen? Dat kan naar m.schaap@tmg.nl. Ik leg dan alles uit! Hoor graag van je. Vriendelijke groet, Maaike Schaap.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klaas een prachtig droevig gedicht en voor als je het nog niet weet op 18 april 2016 is op 39-jarige leeftijd (dus ook zo jong) overleden de Zweedse/Zuid-Afrikaanse zangeres Eleah Stanbridge, ook aan kanker :(. Zij had een waarlijk goddelijke stem, luister naar het nummer Sinking Ships. Het luisteren naar dit lied zal je hopelijk goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen